Rok wykonania | XIX wiek |
Kraj pochodzenia | Francja |
Wysokość | 114 cm |
Szerokość | 154 cm |
Głębokość | 48,5 cm |
Styl | neobarokowy |
Neobarokowa komoda w typie Boulle
Dziewiętnastowieczna komoda wzorowana na XVII wiecznych,
barokowych meblach zdobionych markieterią Boulle'a.
Mebel trzydrzwiowy z marmurowym blatem z białego marmuru Carrara.
Środkowe drzwi pełne, zewnętrzne wyprofilowane na półokrągło
z przeszklonymi płycinami zamkniętymi łukiem.
Cokół i listwa podblatowa wysunięte względem środka korpusu komody.
Mebel politurowany na czarno i bogato zdobiony markieterią
z szylkretu i blachy mosiężnej wycinanej we wzory roślinne.
Rant blatu, cokołu i płyciny drzwi obwiedzione mosiężną listwą.
Przepychu dopełniają kariatydy ze złoconego brązu.
Wnętrze każdej z części wyściełane aksamitem z pojedynczą półką.
Komoda po profesjonalnej renowacji, niezwykle efektownie się
prezentuje.
Jakość wykonania i rodzaj zdobienia czynią ten mebel niepowtarzalnym.
Z mebli w tym stylu posiadamy, także do kompletu
sekretarzyk, zegar, stolik do gry i mniejszą komodę.
Wszystkie przedmioty dostępne są w zakładce Ekskluzywne.
Technika Boulle- rys historyczny
Nazwa pochodzi od nazwiska francuskiego artysty-stolarza Andre-Charles’a Boulle żyjącego w latach 1642-1732. Technikę markieterii wynalazł wprawdzie inny tworzący wcześniej artysta Pierre Golle, ale to właśnie Bulle ją udoskonalił i był w niej najbieglejszy.
Technika polegała na tym, że narysowany na papierze wzór odrysowywano na ciasno przylegające do siebie arkusze blachy mosiężnej i szylkretu i następnie wycinano go specjalną piłką. Otrzymywano w ten sposób dwa wzory jeden wycięty w szylkrecie , drugi w mosiądzu. Bulle wykonywał często meble parami jeden z markieterią z szylkretu inkrustowanego mosiądzem ( Premier partie) i drugi będący negatywem z blachy mosiężnej inkrustowanej szylkretem( Contre partie).
Fragmenty wykonane z mosiądzu były zazwyczaj cieniowane rytymi kreseczkami, dla osiągniecia wrażenia trójwymiarowości. Szylkret natomiast często barwiono na czerwono lub niebiesko, umieszczając farbowany na te kolory papier pod okładziną na korpusie mebla.
Takie meble były synonimem luksusu i tylko nieliczni z grona arystokracji wokół kręgu Ludwika XIV mogli sobie na nie pozwolić.
AUTENTYCZNOŚĆ (okres powstania, rodzaj materiału użyty do
wykonania) została
potwierdzona przez doświadczonego znawcę przedmiotów
zabytkowych i antykwarycznych.
Firma Antique Beauty wystawia na przedstawiony
przedmiot CERTYFIKAT
WYSTAWCY, na którym potwierdza się autentyczność, legalne
pochodzenie, przybliżoną
datę oraz miejsce powstania mebla.
Na Państwa pytania chętnie odpowiemy pod numerem:
600-644-555 /606- 499-565
lub przez e-mail:
info@antiquebeauty.eu