Rok wykonania | XIX wiek |
Kraj pochodzenia | Francja |
Wysokość | 110 cm |
Szerokość | 87 cm |
Głębokość | 41 cm |
Styl | neobarokowy |
Niepowtarzalna komoda w typie Boulle
Komoda wykonana w XIX wieku we Francji wzorowana na XVII wiecznych, barokowych meblach
Boulle'a.
Mebel jednodrzwiowy z wysuniętym względem korpusu cokołem i listwą podblatową.
Blat z białego marmuru Carara z zaokrąglonymi, narożami przeznaczonymi do ustawienia świeczników.
Komoda wykończona w czarnej politurze prawie na wiekszej powierzchni zdobiona misterną
markieterią z szylkretu inkrustowanego mosiądzem.
Przepychu dodają mosiężne repusowane listwy i nakładane aplikacje ze złoconego brązu.
Wnętrze przedzielone dwiema pólkami.
Ten francuski XIX wieczny mebel to nie tylko dekoracje, ale także nienaganne proporcje.
Jakość wykonania i rodzaj zdobienia czynią ten mebel niepowtarzalnym.
Mebel po profesjonalnej renowacji.
Do kompletu w typie Boulle’a posiadamy także niezwykle rzadki sekretarzyk, karciak i dużą komodę
z przeszklonymi narożnymi drzwiami (wszystkie meble dostępne w zakładce
Ekskluzywne)
Technika Boulle- rys historyczny
Nazwa pochodzi od nazwiska francuskiego artysty-stolarza Andre-Charles’a Boulle, żyjącego w latach 1642-1732. Technikę markieterii wynalazł wprawdzie inny tworzący wcześniej artysta Pierre Golle, ale to właśnie Boulle ją udoskonalił i był w niej najbieglejszy.
Technika polegała na tym, że narysowany na papierze wzór odrysowywano na ciasno przylegające do siebie arkusze blachy mosiężnej i szylkretu i następnie wycinano go specjalną piłką. Otrzymywano w ten sposób dwa wzory jeden wycięty w szylkrecie , drugi w mosiądzu. Boulle wykonywał często meble parami jeden z markieterią z szylkretu inkrustowanego mosiądzem ( Premier partie) i drugi będący negatywem z blachy mosiężnej inkrustowanej szylkretem( Contre partie).
Fragmenty wykonane z mosiądzu były zazwyczaj cieniowane rytymi kreseczkami, dla osiągniecia wrażenia trójwymiarowości. Szylkret natomiast często barwiono na czerwono lub niebiesko, umieszczając farbowany na te kolory papier pod okładziną na korpusie mebla.
Takie meble były synonimem luksusu i tylko nieliczni z grona arystokracji wokół kręgu Ludwika XIV mogli sobie na nie pozwolić.
AUTENTYCZNOŚĆ (okres powstania, rodzaj drewna użyty do jej wykonania) została potwierdzona
przez doświadczonego znawcę przedmiotów zabytkowych i antykwarycznych
Firma Antique Beauty wystawia na przedstawiony przedmiot CERTYFIKAT WYSTAWCY,
na którym potwierdza się autentyczność,
legalne pochodzenie, przybliżoną datę oraz miejsce powstania mebla.
BEZPIECZNA LOKATA KAPITAŁU - GWARANCJA ZYSKU W PRZYSZŁOŚCI.
Na Państwa pytania chętnie odpowiemy pod numerem:
600-644-555 /606- 499-565
lub przez e-mail:
info@antiquebeauty.eu